Za nami edukacyjne warsztaty pt. :"Jak komunikują się nasi rówieśnicy?".
W warsztatach wzięli udział uczniowie ze spektrum autyzmu, którzy mają znaczne trudności w komunikowaniu się oraz posługują się alternatywną metodą komunikacji czyli AAC, a także uczniowie klasy ósmej z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, których uczestnictwo w projekcie ma wartość edukacyjną, zatem służy poszerzaniu wiedzy w zakresie trudności z jakimi na co dzień borykają się ich koledzy i koleżanki ze szkoły.
Podczas warsztatów uczniowie zapoznali się z wykorzystywanymi w codziennej pracy narzędziami, służącymi komunikowaniu się. Poznali plan dnia, który wykorzystujemy podczas ustalania aktualnej godziny lekcyjnej i określania przedmiotu lekcji, który obecnie trwa. Uczniowie poznali różnorodne symbole PCS, które pozwalają komunikować się, rozumieć polecenia, zadawać pytania i w końcu budować dialogi z rówieśnikami i nauczycielami.
Ósmoklasiści doświadczyli w jaki sposób można budować polecenia za pomocą symboli, samodzielnie odczytywali zakodowane za pomocą obrazków zdania oraz budowali polecenia dla swoich kolegów i koleżanek korzystających z narzędzi AAC.
Było to bardzo cenne doświadczenie dla wszystkich uczestników warsztatów, które oprócz celu edukacyjnego znacznie wpłynęło na integrację poprzez zrozumienie potrzeb, możliwości oraz umiejętności swoich rówieśników.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz