czwartek, 10 marca 2022

Rozwijamy umiejętności społeczne - EMOCJE

 


Sytuacja na świecie wymaga od nas dostosowania tematyki zajęć do potrzeb uczniów. 
Obecnie jedną z nich jest potrzeba rozmawiania o  emocjach, o tym jak czuję się ja oraz moi rówieśnicy. Rozróżnianie i nazywanie emocji, to dla uczniów ze znacznymi trudnościami w komunikowaniu się bardzo duże wyzwanie. Wyrażanie emocji i radzenie sobie z nimi to kolejny obszar do pracy z wspomnianymi uczniami. Chcąc zatem podejmować tematykę służącą rozwijaniu umiejętności społecznych musimy posiadać narzędzia, które pozwolą nam przekazać najistotniejsze informacje, a także będą alternatywą służącą budowaniu dialogu z nauczycielem. Takie narzędzia powstały dzięki realizacji projektu - uczniowie otrzymali symbole PCS, które są ich codziennym narzędziem komunikacji i dzięki którym mogliśmy wspólnie nauczyć się rozmawiania o uczuciach, emocjach, o tym jak się dzisiaj czujemy. 

Rozmawiając o emocjach nauczyliśmy się nazywać i rozróżniać poszczególne z nich rozszerzając słownictwo o symbole PCS dotyczące emocji:




Dopasowywanie symboli PCS do zdjęć twarzy.




Dopasowywanie symboli PCS do zdjęć z kontekstem.

Podczas kolejnych spotkań uczniowie nauczyli się rozróżniać emocje przyjemne od nieprzyjemnych. 
W tym celu posłużyliśmy się kodem kolorystycznym, w którym kolor czerwony oznacza nieprzyjemne uczucia natomiast zielony kojarzy się z przyjemnymi emocjami. Podczas wspólnych aktywności w rolę nauczycieli wcielili się uczniowie klasy 8, którzy dodatkowo doskonalili umiejętność przekazywania informacji drogą pozawerbalną. 















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

UPOMINEK Z OKAZJI DNIA MATKI

Kolejne warsztaty pokazały jak w prosty sposób można zaangażować uczniów do wspólnej pracy.  Tym razem zaproszenie do  działania otrzymali u...