sobota, 26 marca 2022

WITAMY WIOSNĘ

 



Tym razem wiosna zagościła w naszej klasie poprzez aktywności związane z ogrodnictwem.

Wspólnie z moimi uczniami zaplanowaliśmy warsztaty ogrodnicze, do których zaprosiliśmy najmłodszych uczniów naszej szkoły. Ze względu na fakt, iż byli to uczniowie z trudnościami w komunikowaniu się, pierwszym zadaniem jakie podjęliśmy było przygotowanie odpowiednich narzędzi AAC. 

Pojedyncze, tematyczne symbole PCS oraz zapisane za ich pomocą polecenia pozwoliły nam komunikować się ze sobą, rozwijać słownictwo na temat wiosennych prac ogrodniczych, a także działać zgodnie z poleceniem nauczyciela. 





Nasze narzędzia komunikacyjne: 

1. Plansze tematyczne.





Dzięki planszom tematycznych możliwe było poznanie niezbędnego słownictwa zgodnego z wykonywanymi czynnościami. Uczniowie dopasowywali symbole PCS oraz etykiety wyrazowe do konkretnych pomocy i czynności (ziemia, narzędzia ogrodnicze, woda, cebulki, kwiaty, sadzić, podlewać).







2. Etykiety z poleceniami zapisane symbolami PCS.


    



Etykiety z poleceniami znacznie usprawniły przebieg warsztatów pozwalając na zachowanie odpowiedniej kolejności wykonywanych czynności. Uczniowie odczytując konkretne polecenie "zapisane w ich języku" mogli właściwie je zrozumieć  i dostosować swoje aktywności do konkretnych z nich. 









Ostateczny efekt:



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

UPOMINEK Z OKAZJI DNIA MATKI

Kolejne warsztaty pokazały jak w prosty sposób można zaangażować uczniów do wspólnej pracy.  Tym razem zaproszenie do  działania otrzymali u...