Osoby z niepełnosprawnością intelektualną, w tym ze spektrum autyzmu bardzo często mają trudności w obszarze orientacji przestrzennej.
Budynki szkoły, jako budowle przestrzenne o dużej liczbie korytarzy, a przy tym drzwi stanowią dla wielu uczniów zagmatwany labirynt, w którym ciężko jest się odnaleźć. Moi uczniowie również borykają się z podobnym problemem, dlatego wyszliśmy na przeciw ich trudnościom. Odnosząc się m.in. do Ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze specjalnymi potrzebami wykonaliśmy wspólnymi siłami symbole, które dzisiaj stanowią oznaczenia najważniejszych pomieszczeń w szkole.
Idąc z duchem projektu do pracy zaangażowani zostali uczniowie klas z lekką niepełnosprawnością intelektualną jak i uczniowie ze spektrum autyzmu oraz ze znacznymi trudnościami w komunikowaniu się.
Pierwsze działania warsztatowe miały na celu wykonanie oznaczeń opracowanych w programie Boardmaker 7. Praca była bardzo owocna bowiem wszyscy uczniowie zaangażowali się w zaproponowane działania. Warsztaty były bardzo dobrą okazją do integracji, ale także rówieśniczej współpracy.
Posiadając już gotowe oznaczenia wyruszyliśmy wspólnie ćwiczyć orientację w szkolnej przestrzeni. Uczniowie poszukiwali konkretnych pomieszczeń i oznaczali je za pomocą przygotowanych symboli.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz