czwartek, 28 kwietnia 2022

 


Osoby z niepełnosprawnością intelektualną, w tym ze spektrum autyzmu bardzo często mają trudności w obszarze orientacji przestrzennej.
      Budynki szkoły, jako budowle przestrzenne o dużej liczbie korytarzy, a przy tym drzwi stanowią dla wielu uczniów zagmatwany labirynt, w którym ciężko jest się odnaleźć. Moi uczniowie również borykają się z podobnym problemem, dlatego wyszliśmy na przeciw ich trudnościom. Odnosząc się m.in. do Ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze specjalnymi potrzebami wykonaliśmy wspólnymi siłami symbole, które dzisiaj stanowią oznaczenia najważniejszych pomieszczeń w szkole. 
       Idąc z duchem projektu do pracy zaangażowani zostali uczniowie klas z lekką niepełnosprawnością intelektualną jak i uczniowie ze spektrum autyzmu oraz ze znacznymi trudnościami w komunikowaniu się. 
     Pierwsze działania warsztatowe miały na celu wykonanie oznaczeń opracowanych w programie Boardmaker 7. Praca była bardzo owocna bowiem wszyscy uczniowie zaangażowali się w zaproponowane działania. Warsztaty były bardzo dobrą okazją do integracji, ale także rówieśniczej współpracy.







Posiadając już gotowe oznaczenia wyruszyliśmy wspólnie ćwiczyć orientację w szkolnej przestrzeni. Uczniowie poszukiwali konkretnych pomieszczeń i oznaczali je za pomocą przygotowanych symboli.
















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

UPOMINEK Z OKAZJI DNIA MATKI

Kolejne warsztaty pokazały jak w prosty sposób można zaangażować uczniów do wspólnej pracy.  Tym razem zaproszenie do  działania otrzymali u...